Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Oceněný pedagog Petr Volný: k výuce přistupuji s ohledem na potřeby matematického vzdělávání na technické univerzitě

Oceněný pedagog Petr Volný: k výuce přistupuji s ohledem na potřeby matematického vzdělávání na technické univerzitě
Na podzimním slavnostním zasedání Vědecké rady VŠB-TUO byli vyhlášeni nejlepší pedagogové pro rok 2022, mezi nimi i Petr Volný z Fakulty stavební VŠB-TUO. Co pro něj ocenění znamená a kdo je jeho pedagogický vzor? Odpověděl v krátkém rozhovoru.

Co pro vás ocenění znamená?

Chtěl bych především říci, že mě udělení ocenění velmi mile překvapilo. Nesmírně si toho vážím a děkuji. Je to pro mě zároveň také závazek do budoucna.

Jak se snažíte vést své studenty a jak vlastně vedete celou výuku?

K výuce přistupuji s ohledem na potřeby matematického vzdělávání na technické univerzitě. Snažím se, aby studenti vše podstatné pochopili přímo v rámci přednášek a cvičení. Je mi jasné, že se jedná o ideální stav, kterého není možné vždy dosáhnout. A vždy to také závisí na tom, jaká skupina studentů se zformuje, jakou má energii. Matematické předměty, které přednáším, kladou na studenty nemalé nároky. Mou rolí je ukázat studentům, že matematika není až tak složitá, a pomoci jim najít k ní cestu. Aby si úplně všichni studenti mohli říci, ale vždyť to není tak těžké, jak jsme si mysleli. Protože zapomenout, jak se nějaký pojem definuje, je normální. Mnohem cennější je pochopit.

Máte nějaký pedagogický vzor nebo inspiraci?

Mým pedagogickým vzorem je moje školitelka doktorského studia, prof. RNDr. Olga Rossi, DrSc., která již bohužel není mezi námi. Není možné zapomenout na její fantastické přednášky a elán, se kterým nám předávala své zkušenosti a znalosti v oblasti diferenciální geometrie a matematické fyziky.

 

Celkem bylo napříč univerzitou rozdáno témeř 6500 hlasů, které odevzdalo více než 2400 studentů bakalářského a magisterského studia. 

Text: redakce

Foto: Tomáš Sláma 

Vloženo: 5. 12. 2022
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět