Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Název projektu
Škola hrou – Učit se učením
Kód
FRVS2014/10
Předmět výzkumu
Celý navrhovaný projekt je postaven na koncepci - spolupráce (v řešitelském týmu) - použitelnost (především produktů a znalostí). Vychází z myšlenek J. A. Komenského - Schola Ludus (to především pro ty, kteří budou produkty - pomůcky projektu využívat) a z konceptu Learning by doing, v tomto případě spíše Learning by learning - učit se, jak správně učit a vést studenty tím, že je zajištěn dozor akademického pracovníka jako řešitele. Studenti nižších ročníků pod vedením studentů - řešitelů (řešitelé a spoluřešitelé - kromě výše uvedených ještě Ing. Pavel Mec, Ing. Barbora Macečková) se budou podílet na zkvalitnění pomůcek pro výuku. Jedná se o pomůcky pro výuku předmětů Ekologické stavby (223-0003/04) studijního oboru Stavební hmoty a diagnostika staveb (3647R019) a Posuzování vlivu staveb na životní prostředí (223-0201/01) studijního oborů 3607T013, 3607T016, 3607T021, 3607T035, 3607T036, 3607T037, 3607T040, 3607T049. Tyto pomůcky budou zpracovávány studenty magisterského a bakalářského studijního programu v rámci samostatných workshopů pod vedením studentů řešitelského týmu. Workshopy budou probíhat v Moravskoslezském kraji, každý po dobu 2 dnů. Pomůcky budou směřovat právě ke kontextu - Škola hrou. Pomůcky budou připravovány a navrhovány jako výukové hry s cílem prohloubit znalosti, nebo jako strategické hry, které budou simulovat některé z probíraných problémů, nebo budou napomáhat vysvětlování. Při následném použití her při výuce, budou studenti muset aplikovat některé své znalosti získané v rámci výuky tak, aby hry s připravenými pomůckami zvládli a rozšířili si, nebo si upevnili znalosti. Workshopy proběhnou po dobu řešení projektu 2x. Workshopům vždy bude předcházet odborná příprava. Studenti - řešitelé a další řešitelé projektu budou připravovat odborné podklady i organizaci workshopu a workshop také samostatně povedou. Na jednotlivé kroky bude dohlížet a metodicky radit spoluředitel - akademický pracovník. Aby vše proběhlo, bude nezbytná kvalitní příprava a dobrá koordinace řešitelského týmu.
Rok zahájení
2014
Rok ukončení
2014
Poskytovatel
Projekty FRVŠ (MŠMT)
Kategorie
Obecná forma
Typ
Projekty FRVŠ, RPP projekty
Řešitel
Zpět na seznam
Název projektu
Škola hrou – Učit se učením
Kód
FRVS2014/10
Předmět výzkumu
Celý navrhovaný projekt je postaven na koncepci - spolupráce (v řešitelském týmu) - použitelnost (především produktů a znalostí). Vychází z myšlenek J. A. Komenského - Schola Ludus (to především pro ty, kteří budou produkty - pomůcky projektu využívat) a z konceptu Learning by doing, v tomto případě spíše Learning by learning - učit se, jak správně učit a vést studenty tím, že je zajištěn dozor akademického pracovníka jako řešitele. Studenti nižších ročníků pod vedením studentů - řešitelů (řešitelé a spoluřešitelé - kromě výše uvedených ještě Ing. Pavel Mec, Ing. Barbora Macečková) se budou podílet na zkvalitnění pomůcek pro výuku. Jedná se o pomůcky pro výuku předmětů Ekologické stavby (223-0003/04) studijního oboru Stavební hmoty a diagnostika staveb (3647R019) a Posuzování vlivu staveb na životní prostředí (223-0201/01) studijního oborů 3607T013, 3607T016, 3607T021, 3607T035, 3607T036, 3607T037, 3607T040, 3607T049. Tyto pomůcky budou zpracovávány studenty magisterského a bakalářského studijního programu v rámci samostatných workshopů pod vedením studentů řešitelského týmu. Workshopy budou probíhat v Moravskoslezském kraji, každý po dobu 2 dnů. Pomůcky budou směřovat právě ke kontextu - Škola hrou. Pomůcky budou připravovány a navrhovány jako výukové hry s cílem prohloubit znalosti, nebo jako strategické hry, které budou simulovat některé z probíraných problémů, nebo budou napomáhat vysvětlování. Při následném použití her při výuce, budou studenti muset aplikovat některé své znalosti získané v rámci výuky tak, aby hry s připravenými pomůckami zvládli a rozšířili si, nebo si upevnili znalosti. Workshopy proběhnou po dobu řešení projektu 2x. Workshopům vždy bude předcházet odborná příprava. Studenti - řešitelé a další řešitelé projektu budou připravovat odborné podklady i organizaci workshopu a workshop také samostatně povedou. Na jednotlivé kroky bude dohlížet a metodicky radit spoluředitel - akademický pracovník. Aby vše proběhlo, bude nezbytná kvalitní příprava a dobrá koordinace řešitelského týmu.
Rok zahájení
2014
Rok ukončení
2014
Poskytovatel
Projekty FRVŠ (MŠMT)
Kategorie
Obecná forma
Typ
Projekty FRVŠ, RPP projekty
Řešitel
Zpět na seznam